آیا واگن های قطار اصلاح شده می توانند کربن را از هوا جذب کنند؟ این تیم شیمی برای تحقق آن برنامه دارد

فناوری جذب مستقیم هوا، دی اکسید کربن را از هوا حذف می کند و آن را برای جذب یا استفاده فشرده می کند و به ما کمک می کند تا به اهداف انتشار خالص صفر برسیم. با این حال، فرآیند جذب مستقیم هوا می تواند انرژی و زمین فشرده و پرهزینه باشد. برای طراحی یک فرآیند جذب مستقیم هوا که انرژی کمتر و زمین کمتری مصرف می‌کند، یک تیم چند رشته‌ای طرحی را برای بهسازی واگن‌های قطار برای حذف کربن از هوا با هزینه بسیار کمتر از میانگین به ازای هر تن در مقاله‌ای که در یک همتا منتشر شده است، تشریح می‌کند. مقاله بررسی شده در مجله Joule در 20 جولای.

 تجهيزات خود و ساختن منابع انرژي تجديدپذير مورد نياز براي پشتيباني از آنها هستند. گرفتن مجوزهای مناسب برای فعالیت می تواند دشوار باشد و بسیاری از ساکنان با ساخت این تاسیسات بزرگ در شهرها و شهرستان های خود مخالف هستند. جفری اوزین، یکی از نویسندگان، شیمیدان و مهندس شیمی و مدیر گروه سوخت های خورشیدی در دانشگاه می گوید: «این یک مشکل بزرگ است زیرا اکثر همه می خواهند بحران آب و هوا را برطرف کنند، اما هیچ کس نمی خواهد این کار را در حیاط خلوت خود انجام دهد. دانشگاه تورنتو. واگن‌های ریلی که مستقیماً هواگیری می‌کنند نیازی به منطقه‌بندی یا مجوز ساختمان ندارند و گذرا بوده و عموماً توسط عموم دیده نمی‌شوند.»

این واگن‌های قطار هدفمند از دریچه‌های بزرگ برای ورود هوا استفاده می‌کنند که نیاز به سیستم‌های فن پر انرژی را که سیستم‌های ثابت جذب هوای مستقیم استفاده می‌کنند، از بین می‌برد. پس از جذب مقدار کافی دی اکسید کربن، محفظه بسته می شود و دی اکسید کربن برداشت شده جمع آوری، تغلیظ شده و در یک مخزن مایع ذخیره می شود تا زمانی که بتوان آن را از قطار در ایستگاه های تعویض خدمه یا سوخت رسانی برای حمل و نقل مستقیم تخلیه کرد. به اقتصاد دایره ای کربن یا به مکان های ترسیب زمین شناسی نزدیک. سپس هوای بدون دی اکسید کربن از پشت یا زیر خودرو خارج شده و به جو باز می گردد.

نحوه ورود و خروج CO2

هنگامی که یک قطار ترمزها را پمپ می کند، سیستم ترمز انرژی آن حرکت رو به جلو را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. با اعمال سیستم ترمز، انرژی به صورت گرما تلف می شود و از بالای قطار تخلیه می شود. E. Bachman، نویسنده اصلی، بنیانگذار CO 2 Rail می گوید: «این انرژی تلف شده است . هر مانور کامل ترمز انرژی کافی برای تامین انرژی 20 خانه متوسط ​​در روز تولید می کند، بنابراین ما در مورد مقدار کمی انرژی صحبت نمی کنیم. به گفته نویسندگان، این انرژی باید برای کمک به کاهش تغییرات آب و هوایی استفاده شود.

نویسندگان استدلال می‌کنند که جذب مستقیم هوا به یک راه‌حل آب و هوایی بادوام‌تر تبدیل می‌شود، زیرا سیستم ریلی در حال حاضر در محل است. اوزین می گوید: «زیرساخت وجود دارد. “این نتیجه نهایی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آنچه در حال حاضر در دسترس است استفاده کنید.”

محققان می گویند که یک قطار باری متوسط ​​با این واگن های مستقیم جذب هوا می تواند سالانه تا 6000 تن دی اکسید کربن را حذف کند. از آنجایی که نیازهای انرژی پایدار آن توسط منابع داخلی تامین می شود، قیمت هر تن به طور قابل توجهی کمتر از سایر سیستم های جذب مستقیم هوا است. باخمن می گوید: «هزینه پیش بینی شده در مقیاس کمتر از 50 دلار در هر تن است که این فناوری را نه تنها از نظر تجاری امکان پذیر می کند، بلکه از نظر تجاری نیز جذاب می کند.

نویسندگان امیدوارند که این فناوری بتواند تأثیر مثبتی فراتر از کربنی که از اتمسفر حذف می کند، داشته باشد. باخمن می‌گوید: «ما می‌توانیم یک حلقه بازخورد مثبت به دست آوریم که در آن تشویق راه‌آهن برای استقرار گسترده این واگن‌های ریلی جذب هوا می‌تواند انتشار کربن را بیشتر کاهش دهد، زیرا راه‌آهن تقریباً پنج یا شش برابر کارآمدتر از کامیون‌ها است». با افزایش بهره برداری از ریل، کارایی کل سیستم حمل و نقل را افزایش می دهید.

منبع : https://www.sciencedaily.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا به موارد زیر توجه بفرمایید :

  1. کد تخفیف تنها تا آخر روز برنده شدن  فعال و قابل استفاده است‌.

  2. بعد از برنده شدن ، عکس گردونه شانس و عکس ایمیل حاوی کد تخفیف ارسالی را به شماره 09118625450 واتساپ ارسال نمایید.

  3. بسیار مهم : اعمال کد تخفیف در سفارش نهایی تنها در صورتی که ایمیل ورودی گردونه شانس توسط شما با ایمیل وارد شده در هنگام ثبت نام سامانه آموزشی آزمایشات شیمی توسط شما یکسان باشد ، با موفقیت صورت میگیرد.
چرخاندن گردونه شانس!
Never
Remind later
No thanks